Om Heggedal kirke

Heggedal Kirke ble innviet 12. april 1931, hadde 75 års jubileum i 2006, og tilhører Heggedal menighet. I 1997 ble Heggedal eget sokn. Kirken har tilhørende menighetshus.

Om Heggedal kirke

Heggedal Kirke er et tidligere kapell med 165 sitteplasser. Kirken er helt lik idag, bortsett fra at den ble malt hvit i 1950 etter å ha vært brun/tjærefarget. Arkitekten er Fritz Holland. Kapellet stod ferdig i 1931 og hadde innvielse palmesøndag 12. april 1931.

Kirken fikk nytt orgel i 2019.

Kirken har et tilhørende menighetshus kalt «Heggetun» som ligger rett bak/nord for kirken. Heggetun brukes til kontor- og møtelokaler samt forskjellige arrangementer i storsalen for menigheten og leietakere.