Nidarosdomens guttekor

I år synges adventstiden inn med Nidarosdomens guttekor. Hold av torsdag 5. desember kl. 19.00!

Nidarosdomens guttekor

Det blir høytid i Holmen kirke når vi 5. desember får besøk av Nidarosdomens guttekor, seks år etter forrige uforglemmelige besøk.

Info: Vi har dessverre sett oss nødt til å flytte konserten med Nidarosdomens guttekor til torsdag 5. desember pga. uventede omstendigheter som dukket opp. Vi håper det likevel er mulig for deg å komme på konserten dersom du allerede har kjøpt billett. Se informasjon nederst i artikkelen.

Det er tette bånd mellom guttekoret, som er Norges eldste, og formodentlig også beste, og vår eminente kantor Marilyn Brattskar. Disse går tilbake til en nærmest utrolig episode som fant sted ved guttekorets julekonsert med Arve Tellefsen i Oslo Domkirke i 2017. Kirken var fullsatt, koristene sto på geledd, fiolinen var stemt og alt var klappet og klart for første tone, da det plutselig viste seg at organisten hadde fått et illebefinnende og var blitt hastet til sykehus. Som en «deus ex machina» kom Marilyn, som tilfeldigvis var til stede som publikum, frem fra tilhørerbenken. På strak arm tilbød hun seg å steppe inn for organisten og akkompagnerte koret trygt og stødig gjennom hele det oppsatte programmet. En prestasjon så unik at Marilyn straks ble en av korets faste akkompagnatører på deres turneer, senest nå i sommer hvor turen gikk til Frankrike.

I 2018 besøkte guttekoret Holmen kirke til fullt hus, og nå kommer de tilbake til oss med sine vakre juletoner. Kirkens egne kor HMV og Dameensemblet deltar også, blant annet på Händels mektige Halleluja-kor fra Messias-oratoriet. Vi gleder oss allerede!

Informasjon til de som kjøpte billett til 4. desember: Billetten du har kjøpt er fortsatt gjeldende og behøver ikke byttes. Dersom det nye tidspunktet ikke passer og du ønsker å få billettene refundert, sender du en mail til post@ebillett.no og ber om refundering av ditt billettkjøp, husk å oppgi navn på arrangement og spillested, antall billetter, de fire siste siffer i kortnummer og mailadresse du brukte til kjøpet.

Kjøp billetter

Holmen kirke torsdag 5. desember kl. 19.00.

Dirigent: Thomas Berg-Juul
Akkompagnatør: Marilyn Brattskar