Ledig stilling som kirkemusiker på Kjerringøy

Har du lyst å være med og videreutvikle kirka i Bodø? Vi har ledig en spennende 20 % stilling som kirkemusiker ved Bodø kirkelige fellesråd med arbeidssted Kjerringøy sokn, med tiltredelse snarest.

Ledig stilling som kirkemusiker på Kjerringøy

Her er linken til hele annonsen, trykk her

Arbeidsoppgaver

• Spille til gudstjenester, høytider og ved andre kirkelige handlinger.
  • Evt. spille i andre kirker i Bodø ved behov, innenfor stillingens kapasitet
  • Spille ved konserter og andre kulturarrangement i kirken
  • Ha hovedansvar for kirkens kulturprogram
  • Akkompagnere kor og solister ved behov
  • Ha tilsyn med og vedlikeholde instrumenter
  • Annet relevant arbeid må påregnes
  • Kvelds- og helgearbeid må påregnes

Kvalifikasjoner

• For tilsetting som kirkemusiker kreves 4 års kirkemusikkutdanning alternativt 3 års grunnutdanning i musikk pluss 60 studiepoeng tilleggsutdanning i musikk
  • Den som tilsettes må ha erfaring fra liturgisk spill og beherske ulike stilarter, inkludert samspill
  • Bør ha erfaring fra korledelse, både barnekor og voksenkor
  • Søker må være medlem i Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Beherske data som arbeidsverktøy
  • Tilfredsstillende politiattest må legges frem før endelig tilsetting
  • På grunn av avstand i fellesrådet må den som tilsettes har sertifikat, og helst disponere bil

Personlig egenskaper vil bli vektlagt, herunder om vedkommende

• Har evne til å bygge gode relasjoner og fellesskap
  • Har evne til å kommunisere godt.
  • Er ryddig og strukturert
  • Er åpen og inkluderende
  • Har evner til både å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre

Vi tilbyr

• Spennende og allsidige arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid og tillegg for ubekvem arbeidstid
  • Lønn etter avtale/ kvalifikasjoner i henhold til KA sin tariff
  • God pensjonsordning i Bodø kommunale pensjonskasse

Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Monica Nilsen på mobil 919 04 133.

For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn. Ved første gangs ansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr Offentlighetslovens § 25.

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju og prøve i orgelspill. Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges frem i forbindelse med intervju. Opplysninger om hvordan søkerne stiller seg i ulike religiøse/kirkelige spørsmål kan bli innhentet og vektlagt.

Søknadsfrist via vårt elektroniske søknadsverktøy er 27.september 2024