Interreligiøs pilgrimsvandring

Vandring fra Fjell kirke via moske, tempel og kirke til biblioteket lørdag 7. september

Interreligiøs pilgrimsvandring

Vi vandrer langs den nyskiltede Tunsbergleden fra Fjell kirke ned til byen og besøker ulike åpne hellige rom på veien. På vandringen kan du bli kjent med ulike pilegrimstradisjoner og oppleve mangfoldet av troshus og livssyn i Drammen.

Samtidig gir det å vandre sammen rom for samtaler, et avbrekk fra hverdagen og følelsen av en større himmel over livet. Vi stopper underveis for hvilepauser og for å bli kjent med noen av de ulike tradisjonene vi besøker.

Vandringen avsluttes på Drammensbiblioteket med en liten matbit og noe å drikke.

Påmelding: Du kan melde deg på ved å skrive en melding til dialogprest Karoline Faber på karoline@kirkeligdialogsenter.no - men du kan også bare møte opp i Fjell kirke kl. 12.00. Arrangementet avsluttes kl. 16.00

Arrangører: Drammen kommune, Kirkelig Dialogsenter Drammen, Drammen og omegn tros- og livssynsforum (DOTL), Pilegrimsforeningen St. Hallvard, Buskerud Innvandrerråd og Areopagos.

DOTL har laget en mulighet til å kikke innom noen av de aktuelle stedene i løsningen Digitale hellige rom som du kan kikke på her..

Kontaktinformasjon for Austad Fjell menighet Drammen

Fjell kirke ligger i Solsvingen 90, 3034 Drammen