Edvard og Ine Hoem: Alt vi har kjært

Ine Hoem i samarbeid med sin far Edvard Hoem og pianisten Andreas Ulvo. De kommer torsdag 19. september kl. 19.00 til Kulturkirken Fjell

Edvard og Ine Hoem: Alt vi har kjært

Ine Hoem sier om musikken:

«Denne plata har jeg tenkt på i mange år, jeg har vokst opp med min fars salmer og tekster, og det å lage mine versjoner av disse salmene, og ikke minst skrive nye melodier til hans tekster, har vært en kreativ glede. De nye sangene kom til i løpet av noen uker høsten 2020, det ble et skikkelig overskuddsprosjekt hvor Pappa og jeg sendte melodi-idéer og tekster fram og tilbake til hverandre. På denne plata har jeg prøvd å samle hele min musikalske bakgrunn under ett: visepopen, salmene og jazzen. Og albumet har fått sitt helt egne særpreg, med god hjelp fra de fineste musikerne jeg vet om. »

Konserten produseres i samarbeid mellom Kulturkirken Fjell og Drammen Sacred Music Festival og er en del av Kulurkirken Fjells 40-årsjubileum.

Billettene koster kr. 350,- / 200,- og kan kjøpes på nettet. Ledige billetter selges i døra.

Edvard Hoem er en norsk forfatter som har skrevet en rekke romaner, ofte med historiske temaer og levende skildringer av mennesker og landskap. Han er kjent for sine gripende slektshistorier, blant annet serien om utvandringen til Amerika, som har fanget mange leseres hjerter. I tillegg til romanene skriver han salmer, og flere av dem har funnet veien inn i Den norske kirkes salmebok. Hoems salmer kombinerer vakre bilder med enkle ord om tro og håp, og de er både moderne og tradisjonelle på samme tid. Med sitt mangfoldige forfatterskap når han ut til folk på tvers av generasjoner og livssyn.

Ine Hoem er en norsk sanger og låtskriver kjent for sin unike stemme og melodiske popmusikk med innslag av jazz. Hun skriver personlige og stemningsfulle sanger som ofte handler om livet, kjærlighet og tilhørighet. Ine har også tolket viser og samarbeidet med sin far, Edvard Hoem, ved å sette musikk til noen av hans tekster. Med en varm og uttrykksfull sangstil når hun ut til et bredt publikum. Ine Hoem har markert seg som en artist som både rører og engasjerer.

Andreas Ulvo er en norsk pianist, komponist og arrangør kjent for sitt allsidige spill innen jazz, pop og samtidsmusikk. Han har samarbeidet med en rekke artister og band, og er særlig kjent for sitt elegante og lyriske pianospill som skaper stemningsfulle musikalske landskap. Ulvo komponerer også musikk som ofte blander det akustiske og elektroniske, og han er opptatt av å utforske nye lydmuligheter. Som både soloartist og del av ulike prosjekter har han fått anerkjennelse for sin evne til å formidle følelser gjennom musikken. Andreas Ulvo er en kreativ og innovativ musiker som setter sitt preg på norsk musikkliv.

Edvard Hoem deltar i en samtale med Bjørn Olav Nordahl på Drammensbiblioteket før konserten, kl. 17.00 samme dag. Samtalen er den siste i serien Ordet er dekket som går fra mandag til torsdag i festivaluka.

Edvard Hoem, Ine Hoem, og Andreas Ulvo har samarbeidet på flere konserter, som har fått svært gode omtaler i norsk media. Konserten "Alt vi har kjært," hvor Edvard leser fra sine tekster mens Ine synger med Andreas Ulvo på piano, har blitt spesielt godt mottatt. Anmeldelsene beskriver konsertene som sterke og rørende møter mellom far og datter, hvor litteratur og musikk kombineres på en unik måte. Ine fremfører sanger basert på Edvards tekster, mens Ulvo bidrar med stemningsfullt pianospill, noe som skaper en helhetlig og gripende opplevelse for publikum.

Kontaktinformasjon for Austad Fjell menighet Drammen

Fjell kirke ligger i Solsvingen 90, 3034 Drammen