Formiddagssamlinger på torsdager

Hver torsdag kl. 11-14.00 møtes vi på Strømsgodset menighetssenter. Kom og bli med!

Program for diakoniens torsdagstreff og vaffeltreff, og for Kirkeforeningen.

15. august, Vaffeltreff

22. august, Torsdagstreff
Ivar Flaten (dialogprest og tidligere sokneprest på Fjell)
Prest i ett mangfoldig samfunn

29. august, Kirkeforeningen
Steinar Mørk (medlem av Strømsgodset menighetsråd)
Svindel på nett. Hvordan holde seg trygg i den digitale verden?

5. september, Torsdagstreff
Edel Merete Gervin (diakon i Bragernes menighet) Diakoni, og det å drive landbruk på Konnerud.

12. september, Vaffeltreff

19. september, Torsdagstreff
Eva Trogstad (stabsleder i Strømsgodset, tidligere kirkeverge i Nedre Eiker) Historien om Åssiden kirke.

26. september, Kirkeforeningen
Helge Simonnes (forfatter, tidligere redaktør i Vårt Land) Valget i USA. Hva betyr det for Norge og Europa.

3. oktober, Vaffeltreff

10. oktober, Torsdagstreff
Kirsti Kolle Grøndahl (lærer, fylkesmann, politiker og stortingspresident) Min tid som stortingspresident.

17. oktober, Torsdagstreff
Cato Thunes (sokneprest i Strømsgodset) Løpepresten

24. oktober, Kirkeforeningen
Christoffer Solberg, (Oslo Guide, og – sier han selv – over gjennomsnittet interessert i historie) 1905 - Løsrivelsen fra Sverige. Norge som ung nasjon.

31.oktober, Torsdagstreff
Mone Sveia, (Drammens byarkivar) Drammen byarkiv. Historier rundt Drammen.

7. november, Vaffeltreff.

14. november, Torsdagstreff
Knut Schmidt Johansen, (kantor i Strømsgodset) Ludwig Van Beethoven. Tysk komponist og pianist.

21. november, Kirkeforeningen
Finn Arnesen forteller og fremfører Royal Garden beste musikk.

28. november, Torsdagstreff
Britta Schäfer, (kirkemusiker og klimaforsker, kantor i Bykirken) Et innblikk i klimaforskningens verden.

5. desember, Vaffeltreff

12. desember, Kirkeforeningen:
Svein Orstad (seniorprest) «en av allmuen» salmedikter, professor og statsråd Elias Blix.

19. desember, Torsdagstreff
JULEAVSLUTNING

HVA SKJER KL 11.00 PÅ TORSDAGER
i Storstua på Strømsgodset menighetssenter?
DIAKONIEN i menigheten inviterer til torsdagstreff og vaffeltreff:
TORSDAGSTREFF to ganger per måned. Dette er et sosialt samlingspunkt med ord for dagen, allsang, foredrag, underholdning, kulturinnslag og lunsj. Lunsjen koster kr. 100,-.
VAFFELTREFF cirka en gang i måneden med nydelige vafler, musikk, allsang og hyggelig prat. Interessante livsbetraktninger. Vafler og kaffe kr.50,-.
KIRKEFORENINGEN, som er en selvstendig forening, arrangerer en månedlig samling. Her presenteres spennende og aktuelle temaer, og det er ellers tid til både allsang og småprat.
Servering og utlodning.
Ønsker du å få besøk hjemme, eller selv gå på besøk?
Ta kontakt med oss i Strømsgodset menighet.
Sees vi på torsdag?
Den norske kirke * Strømsgodset menighet * Grønland 101,