Invitasjon til åpning av minnelund i Drøbak

Vi har gleden av å invitere til offisiell åpning av ny, navnet minnelund på gravplassen i Drøbak onsdag 18. september kl. 11.00.

Invitasjon til åpning av minnelund i Drøbak

Velkommen til åpent arrangement

Onsdag 18. september kl. 11.0 blir det offisiell åpning av navnet minnelund i Drøbak ved ordfører Sigbjørn Odden. Det blir musikk ved Arne Qvigstad. Landskapsarkitekt John Berg og Peder Morch-Olsen fra Anleggsgartner Sigurd Johannessen AS takkes for godt utført arbeid. Arrangementet er åpent for alle. Velkommen!

Fakta om den nye minnelunden

Etterspørselen etter navnet minnelund som gravsted er økende både nasjonalt og lokalt. Den nye minnelunden i Drøbak er plassert i den sørlige enden av gravplassen. Minnelunden er delt i to felt som til sammen har plass til ca. 800 urner. Universell utforming er godt ivaretatt, ved at det er anlagt ny adkomst fra Badeparken i sør. Navnetavlene har en enkel utforming, og det er tilrettelagt for at man kan sette ned blomster og lys ved foten av navnetavlene. Minnelundens innramming er naturen og Badeparken som omgir kirkegården. Det er et ønske at minnelunden skal være et godt sted å komme til for pårørende som minnes de som har gått bort. Stedet skal invitere til hvile, ro og ettertanke.