Babysang – et gratis tilbud nær deg

Hjemme med baby? Vi tilbyr babysang for barn fra 0 til 1 år, sammen med en av foreldrene.

Illustrasjonsfoto: Sjømannskirken

Tilbudet er ment som en sosial arena der nybakte foreldre kan treffes og utveksle erfaringer, gleder, bekymringer og kanskje telefonnumre:) Tilbudet er åpent for alle, dere trenger ikke å være medlemmer av kirken.

Musikk er en viktig stimulus for barn som man ikke kan begynne for tidlig med. Allerede i mors mage kan fosteret høre lyder og musikk. Musikk stimulerer sansene våre, og er en viktig kommunikasjonsform mellom liten og stor. Gjennom sang og musikk, rim og rytme, dans og bevegelse stimuleres også barnets språklige og motoriske utvikling.

Les mer om babysang

Følgende menigheter tilbyr babysang:

Ingen krav til sangstemme

På babysang tar våre erfarne menighetspedagoger barn og foreldre aktivt med i musikken, sangen og bevegelsene. I vårt repertoar er tradisjonelle sanger og regler blandet med nytt, og selvfølgelig har vi med stoff fra det kristne skattkammeret. Her er det ingen krav til musikalitet eller sangstemme. For ditt barn er din stemme det vakreste i verden! Etter sangstunden spiser vi en enkel lunsj sammen.

Babysang er gratis, men flere menigheter tar en liten sum i betaling for lunsjen. For mer informasjon, kontakt menighetspedagogen i din lokale menighet. Usikker på hvilken menighet du skal kontakte? Sjekk her