Ny sorggruppe starter 23. september

Diakonene i Gran og Lunner starter opp nytt kurs i sorgarbeid i Moen kirkestue i høst.

Lene Bjølverud Rødningsby, Anne-May Lervik og Marianne Sagbakken er diakoner i Gran og Lunner. Nå starter de opp ny sorggruppe. (Privat foto).

Sorgarbeid i Gran

I 2024 har diakonene i Gran og Lunner kommet i gang med sorggrupper. Å dele erfaringer og tanker med andre kan ofte være til hjelp for å stå i og arbeide med sorg. Fra januar til juni var vi en god gjeng som møttes i kirkestua i Moen for å dele tanker, følelser og opplevelsen av å være i sorg.

Sorgstøttesenteret på A-hus har utviklet et sorggruppe-opplegg vi støtter oss til, men vi gir rom for å snakke om det gruppa har behov for. Vi var innom temaer som savn og minner, møte med døden og avskjeden, hvordan sorg påvirker ulike deler av livet, identitetsforandringer og sorg som livserfaring i veien videre. Før sommeren avsluttet vi med en god lunsj og evaluering av samlingene. Tilbakemeldingene var svært gode, og vi er takknemlige for å ha fått dele sorg og glede denne våren!
Vi starter opp nytt kurs 23. september kl 14.00-15.30.

Du er velkommen til å melde deg på til diakon Anne-May Lervik innen 19. september på tlf. 464 25 018 eller på e-post al926@kirken.no.