Temasamling med Eyvind Skeie

Mandag 30. september kl. 19.00 kommer prest, forfatter og salmedikter Eyvind Skeie til Ål kirke. Det blir en kveld hvor salmer og sangglede står sentralt.

Eivind Skeie kommer til Ål kirke 30. september (Privat foto).

Vi inviterer til en kveld hvor salmer og sangglede står sentralt. Sammen med fortellinger knyttet til Skeies liv og gjerning, presenterer han et utvalg av egne salmer. Med Arne Johannes Eriksen ved pianoet blir det anledning til både å lytte og være med å synge. Vi håper å fylle benkeradene i Ål kirke denne kvelden, og gi dere lys og varme med på vei inn i høsten.

Eyvind Skeie har bak seg en stor produksjon av tekster i mange sjangre, fra fagbøker og biografier til musikkspill, barnebøker, dikt og salmer.

Han er kjent for manuskripter til TV-serier for barn, som Portveien 2 og Sesam Stasjon. Mange kjenner også noen av salmene hans, men kanskje uten å vite hvem han er. Det gjelder ikke minst «Tenn lys» og «En stjerne skinner i natt».

-Jeg gleder meg til å se dette kirkebygget, og til å møte sangglade mennesker, sier Eyvind Skeie, som har med seg et knippe salmer som han vil presentere.

Noen av sangene vil Eyvind Skeie framføre selv, andre skal vi som er til stede være med å synge.

-Det skal være glede knyttet til å synge salmer og andre sanger. Om jeg i tillegg kan gi ettertanke og inspirasjon, har jeg oppnådd det jeg ønsker, sier han.

Eyvind Skeie er bror av Jon Skeie, som i mange år var kirkeverge på Hadeland. Det bør borge for at dette er en familie med musikkbegeistring og sangglede!

Etter samlingen er det rom for samtale og en kaffekopp. Alle er velkommen!

Gratis inngang.

Arr. Moen/Ål menighetsråd, men vi regner temakveldene som felles for hele Gran.