Har du en dåpskjole å vise fram?

Har du en dåpskjole som er gammel eller ny å vise frem? På kulturkveld om dåpen 29/10 i Rissa kirke ønsker vi oss dåpskjoler i alle varianter å vise fram.

Har du en dåpskjole å vise fram?

Kulturkveld om DÅPEN – en viktig del av livet og kulturarven

1. oktober inviteres alle til en stor kulturkveld i Rissa kirke der DÅPEN er tema. Utstillingen av dåpskjoler åpner klokka 18, mens programmet starter kl. 18:30.

Det blir

• utstilling av dåpskjoler
  • innlegg om dåpskjolens og dåpsluas historie, ved May Elin Kvakland Tviberg
  • allsang med noen fine dåpssalmer
  • sang av Skaugdal songlag
  • innlegg om dåpens betydning for troen og livet, ved sokneprest Ingunn Aarseth Høivik
  • kakefest med dåpskaker

Alt overskudd fra kulturkvelden går til det nye kjøkkenet i Rissa kirke, som skal bli ferdig før jul. Det er gratis inngang, men du får mulighet til å gi en pengegave til kjøkkenet. Gaven kan gis med kontanter eller på Vipps.

Har du en dåpskjole å vise fram?

Vi ønsker å stille ut dåpskjoler denne kvelden, gjerne med en liten fortelling om dåpskjolens historie. Har du en dåpskjole og/eller annet dåpsutstyr som du kan vise fram på kulturkvelden? Ta kontakt med Solveig Brørs (958 41 937) eller Anita Setter (971 52 642) innen 15. oktober.

Arrangør: Rissa og Rein kirkeutvalg i samarbeid med Rissa Bygdekvinnelag.

Kontaktinformasjon for Indre Fosen kirkelige fellesråd

Menighetene i Hasselvika, Leksvik, Rissa, Stadsbygd, Stranda og Sør-Stjørna.

Indre Fosen Kirkelige fellesråd
Orgnr. 976 998 499