Kjære konfirmanter og foreldre

Informasjon om høstens pilegrimstur og mer.

Kjære konfirmanter og foreldre

Kjære konfirmanter og foreldre i Dolstad

Vi på kirkekontoret ønsker velkommen til konfirmantundervisningen 2024/25!
Tradisjonen tro starter året med pilegrimsturer andre uka etter skolestart. Møt opp på pilegrimstur etter hvilken gruppe du har fått beskjed om at du er kommet med på! Dette sendes ut på sms både til konfirmanter og foresatte.

Våre ønsker for det kommende konfirmantåret, er at vi får til en meningsfylt og trivelig undervisning med rom for refleksjon og læring. Det er viktig at vi får et godt samarbeid mellom oss, dere konfirmanter og dere foreldre! Er det noe som er usikkert eller ellers noe dere har på hjertet, er det bare å ta kontakt! Høstplan for de forskjellige gruppene vil bli lagt ut etter hvert som de er klare.

Pilegrimsturene
På pilegrimsturene blir vi litt kjent og går en opplagt tursti med poster i Dolstadåsen. Vi blir kjørt til Andås barnehage og starter der. Turen avsluttes i Dolstad kirke. Underveis stopper vi for å spise baguetter. Disse deler vi ut i kirka før turen starter.
Det er viktig å kle seg etter været. Ta med en egen tursekk og drikke. Skolesaker kan legges i kirka mens vi er ute.

Pilegrimsturene: Oppmøte i Dolstad  kirke
Mandag den 19. august kl. 14.30:  Foto, miljø
Tirsdag den 20. august kl. 14.30:  Kreativ, solidaritet, musikk
Onsdag den 21.august kl. 13.00: Friluft 1 og 2, Drevja/Elsfjord

Kle dere etter været, - ta med sekk, drikke og godt humør! Vi ordner baguetter. Vi er ferdig ca. kl. 18.00 på mandag og tirsdag og ca. kl. 16.30 på onsdag.

Presentasjon av konfirmantene
Presentasjon av konfirmantene vil bli søndag den 8. september kl. 12.00 i Øydalen (friluft 1 og 2) og søndag 22.september kl.19.00 i Dolstad kirke for de andre gruppene. Mer info kommer senere!
Det vil bli avholdt et foreldremøte i kirka etter presentasjonen, ca. kl. 20.00, den 22.september.

Facebook-gruppe med info
Vi har opprettet en facebook-gruppe som skal være en møteplass for alt som har med konfirmasjonsundervisningen å gjøre. Her vil vi legge ut info om hva som skal skje i løpet av konfirmantåret – og her kan dere komme i kontakt med kirkestab og hverandre!
LEGG DERE TIL i Facebook-gruppen ”Konfirmant Dolstad 2024-2025”.

Ellen Steffenrem
Menighetspedagog