Et sted å møtes i hverdag og høytid

Bøler kirke har rom for både hverdag og høytid. Her er det rom for hele livet. Varmt velkommen!

Et sted å møtes i hverdag og høytid

Når små barn bæres til dåp, har de ofte på seg hvite kjoler som er mye lenger enn kroppen. Har du tenkt over hvorfor den er så lang? Symbolikken strekker seg langt tilbake, og handler om at dåpen og troen er noe vi kan vokse inn i. Om de en dag velger å bli konfirmant, går de inn i kirken med hvite kapper som er akkurat passe lange.

Denne høsten er det igjen tid for konfirmasjon i Bøler kirke. Det er en stor festdag for konfirmantene og deres nærmeste. Bak oss har vi mange hverdager hvor vi har fått bli bedre kjent med hverandre, med kristen tro og tradisjon og delt tanker om hvordan det er å være ung i dag, når det er så mye uro og usikkerhet i verden. Det kan være godt å kjenne på tilhørighet og fellesskap nå.

Påmelding for de som vil konfirmanter i 2025 er åpen, og vi gleder oss til å bli kjent med nye ungdommer. ”Jo dypere røtter, jo videre grener” er en setning som har fulgt Bøler kirke siden den stod ny. Vi vil at denne kirken skal være et sted for tro, kultur og dialog. Denne høsten byr på mange vekst-muligheter.

Gudstjenestene er hjerteslagene i kirka vår, og vi håper mange små og store finner veien hit. Søndagsskolen er et godt sted for de minste. Det blir også kulturkvelder, hverdagsmiddager, åpen kirke og torsdagstreff, babysang og korsang for alle aldre, helt ærlig(e) samtaler, tweens/festival, barnas dag, tekstilverksted, lys våken, julemarked og ikke minst julekonserter for enhver smak.