Bøler menighet søker ny kantor

Nåværende kantor går av med pensjon og menigheten er derfor på jakt etter en ny menighetsmusiker. Stillingen er utlyst med søknadsfrist 8.9.

Bøler menighet søker ny kantor

Har du lyst til å jobbe som kirkemusiker i Bøler menighet? KfiO har ledig 71.75% stilling som kantor!

Vi ønsker oss en initiativrik og allsidig musikalsk leder med liturgisk bevissthet, stor interesse for menighetens gudstjenesteliv og med ønske om å utvikle menighetens musikkliv i samarbeidet med stab og frivillige.

Som kirkemusiker i Bøler skal du lede den kirkemusikalske virksomheten. Bøler menighet preges av stort aktivitetsnivå gjennom uken. Gudstjenestelivet er variert, med mange frivillige og med god aldersspredning. Vi er en stab som jobber godt sammen og verdsetter musikalsk kvalitet og bredde i musikalsk uttrykk. Kantor har i tillegg til søn- og helligdager, to faste dager med gravferdsspill. Kantor har også engasjerte støttespillere i kulturutvalget for menigheten.

Bøler kirke er en ny og flott kirke som ble innviet i 2011. Kirken har to orgel, et flygel og et piano.

Kirkerommet:
Allen elektrisk orgel modell Renaissance Quantum - 4 manualer og +100 stemmer (2011)
Steinway konsertflygel modell C (2011)

Kapellet:
Pipeorgelet fra gamle Bøler kirke, August Nilsen - 2 manualer og 11 stemmer (1884) Restaurert i 2011.
Schimmel piano

Menighetssalen (konfirmantsalen):
C Bechstein piano, nytt 2022

Menigheten har knøttekor, barnekor og babysang. I tillegg har menigheten stor kontaktflate, og godt etablert samarbeid med ulike kor, korps og musikere i vårt lokalmiljø søm beriker menigheten, lokalsamfunnet og gudstjenestelivet. Vi er opptatt av god relasjonsbygging innad i menigheten og nettverksbygging i lokalsamfunnet. En kirkemusiker er også sentral i dette, og vi ser etter en som både ønsker og har evner til å opprettholde og videreutvikle dette samarbeidet.
Bøler menighet har store ambisjoner for kirkemusikken fremover. Menighetsrådet ønsker å styrke dette arbeid gjennom å satse mer på barn og unge, kor og konsertvirksomhet.

Aktuelle søkere vil bli kontaktet for intervju og prøvespill.

For mer informasjon om Bøler menighet se hjemmesiden.

søk her: webcruiter.no