Meld deg som konfirmant i 2025!

Velkommen som konfirmant i Skøyen 2025!

Meld deg som konfirmant i 2025!

Velkommen som konfirmant i Skøyen kirke! Konfirmasjonstiden er en tid for å tenke nye tanker, få helt nye opplevelser og nye venner. Sammen stiller vi store spørsmål og du lærer mer om Gud, verden, andre mennesker og deg selv. Alle er velkommen til konfirmasjonstid i kirken – både du som tror, tviler, er usikker, ikke tror, ikke har tenkt på sånt før eller er nysgjerrig. Det er vanlig å være konfirmant det året man fyller 15 år.

Påmelding

I mai året før man blir konfirmert vil du få tilsendt en invitasjon til konfirmasjon i posten. Har du ikke mottatt invitasjon i posten, er du uansett velkommen som konfirmant, og det er bare å melde seg på via vårt påmeldingssystem, via link under. Det er viktig at du fyller ut all informasjon. Fyll inn konfirmantens eget mobilnummer. I løpet av året blir informasjon og påminnelser sendt på SMS til konfirmantene.

Gå inn på https://minkirkeside.no/oslo

Logg inn med mobilnummer og SMS.
Velg «Registrer ny konfirmant».
Velg kirke: Skøyen

Bekreftelse på konfirmasjonstidpunkt

Når man melder seg på vil det være mulig å velge dato og tidspunkt. Det er et maksantall ledige plasser pr. gudstjeneste, og alternativene fylles opp etter førstemann-til-mølla prinsippet. Når en gudstjeneste er full, vil dette alternativet ikke lenger dukke opp i nedtrekksfeltet. Vi sender ut bekreftelse på tidspunkt i desember når alle er påmeldt.

Dåp

Den norske kirkes ordning for konfirmasjon er i dag en forbønnshandling med bekreftelse av Guds løfter ved dåpen. For å bli konfirmert må man være døpt. Vi setter opp en felles dåpsgudstjeneste på en søndag kl 13, i begynnelsen av konfirmantåret for konfirmantene som skal døpes.

Sommerleir

Vi drar på leir fem dager i skolens sommerferie. Vi har de siste årene reist første uken i august. Dato blir klar innen 1. november og vi sender ut beskjed om hvor og når det blir. En stor del av konfirmantopplegget skjer på leir, og dette er høydepunktet i konfirmasjonstiden. Vi anbefaler alle å prioritere leir.

Tilrettelegging

Alle mennesker er forskjellige og trenger ulike tilpasninger. Uansett funksjonsevne har du rett til en god konfirmanttid. Har du behov for individuell tilrettelegging, er det bare å ta kontakt med oss. Vi starter gjerne dialogen allerede nå. Har konfirmanten allergier eller andre behov, meld fra i påmeldingen. Vi har ansvar for en stor gruppe ungdommer, meld tidlig i fra om behov sånn at vi har mulighet til å gjøre det best mulig for din konfirmant.

Økonomi

Pris for konfirmanttiden i Skøyen er 3500 kr. Prisen inkluderer bl.a. konfirmantbibel, kristuskrans, mat på helgesamlinger, reise og opphold fem dager på leir. Faktura sendes ut etter leir fra kirkelig fellesråd i Oslo.

Det er viktig for oss at økonomi ikke er en grunn til å velge bort konfirmasjon. Det finnes støtteordninger. Ta kontakt for mer informasjon.

Konfirmasjonsdagen

Konfirmasjonsgudstjenesten er en høytidelig feiring av konfirmantene.

• Det er INGEN plassbegrensning på våre konfirmasjonsgudstjenester.
  • Konfirmantene kommer 30 min før og møter i gangen nede.
  • Konfirmasjonsgudstjenesten varer ca 60 min.
  • Et felles foto blir tatt på selve konfirmasjonsdagen. Her får alle gjester anledning til å ta et bilde.
  • Alle konfirmantene bruker en hvit konfirmantkappe over klærne de har på seg. Det er ingen krav til bunad for å bli konfirmert.

Konfirmasjonsåret (datoer for 2025)

I Skøyen kirke varer konfirmasjonstiden fra oppstart i januar til konfirmasjonsgudstjenesten i starten av september. I løpet av vårsemesteret deltar den enkelte på tre helgesamlinger og tre onsdagssamlinger. I starten av august, i sommerferien, drar vi fem dager på leir. Konfirmasjon i Skøyen er fast andre helgen i september.

Hva

Hvem

Torsdag 10.okt 2024

Tid: 18.30-19.30

Informasjonsmøte om året 2025

Lørdag 25.jan 2025

Tid: 11-15

Oppstarsthelg

Søndag 26.jan

Tid 10-12 (foresatte kl 11)

Presentasjonsgudstjeneste

Onsdag 12.feb

Onsdag 12.mars

Lørdag 5.april

Tid 11-15

Fasteaksjonsløp

Søndag 6.april

Tid 10-12 (foresatte kl 11)

Fasteaksjonsgudstjeneste

Onsdag 7.mai

Starten av august

Fem dager

Sommerleir

Søndag 31.august

Tid 15-20 (foresatte kl 19)

Samtalegudstjeneste

Tirsdag 9.sep

Tid 15.30-17

Øvelse til konfirmasjon

Tirsdag 9.sep

Tid 17-19

Dugnad

Foresatte

Lørdag 13.sep

Tid 11, 13 og 15

Konfirmasjonsgudstjenester

Alle

Søndag 14.sep

Tid 11

Konfirmasjonsgudstjenester

Alle

Kontaktinformasjon for Skøyen menighet

Skøyen kirke ligger i Skøyenveien 43.
Inngang til kontorene og parkeringsplassen er på nedsiden av kirken, nederst i Guldbergsvei.

Kontoradresse:
Skøyenveien 43, 0375 Oslo