Skiretreat på Lia gård

Kvelde og Hvarnes menighet inviterer til skiretreat på Lia gård 6.-9. februar 2025.

Skiretreat. Foto: Lia gård

«Kom med meg til et øde sted hvor vi kan være alene og hvil dere litt»
Mark 6, 32.

Gud kan møte oss på ulike måter, og gjennom ulike kanaler. På Lia har vi rik tilgang til det 5.evangelium: naturen. Mange opplever Guds nærvær på en spesiell måte når de er ute, og gjennom tegn og symbolikk i naturen kan Gud tale til oss på en dyp og personlig måte gjennom alt Han har skapt.

Denne retreaten ønsker vi å bruke masse tid på å nyte vinterlandskapet som nærområdene byr på.

Skiområdene

Dag 1: På vinterstid blir en del av pilegrimsleden nordover fra Koppang mot Åkrestrømmen gjort om til en bred og flott skitrasé med dobbeltspor. Vi legger opp til  to alternative sløyfer med ulik lengde på ca 15 og 25 km. Løypene er lett kuperte i myrterreng og skog.

Dag 2: Kun 40 min kjøring fra Koppang ligger den vakre Vinjevegen med utsikt mot Rondane. Vi parkerer rett under tregrensa og går et litt stykke opp og innover vidda så langt det er stemning for. Denne dagen er det også mulighet for å dele seg i to grupper med ulik lengde på turen.

Dag 3: En søndagstur i Lias rundløype på 8 km for de som ønsker.

Det er også mulig å gå tur uten ski på beina.

Stillhet, meditasjon og lyttegruppe

Hver dag blir det utdelt en bibeltekst med en veiledning til meditasjon. Under skituren blir det bolker med stillhet til å reflektere over teksten. På kvelden møtes vi til en lyttegruppe der de som ønsker kan dele fra opplevelsen med dagens tekst eller noe annet som har blitt viktig under dagens løp. Å være i fysisk aktivitet kan være en god måte å komme i kontakt med seg selv og sitt indre liv.

Dagsprogram

12.45 Middag

13.30 Avreise

Priser
For opphold i enkeltrom eller enkeltperson i dobbeltrom med helpensjon (3 dager):
kr 3900,- / 3450,- (Nylia, rom med bad) og hytter med bad
kr 3450,-/ 3050,- (Herrens Låve, rom med bad på gangen)
I tillegg kommer kursavgift kr 1400,-.

Hver av retreatdeltakerne vil bo i enkeltrom (så fremt man ikke ønsker å bo sammen). På rommene er det håndklær, såpe og oppredd seng. Er det noen spesielle forhold vi bør kjenne til, som for eksempel allergier, dietter eller handikap, ber vi om å få beskjed om dette på forhånd.

Med forbehold om pris- og programendringer.

Påmelding til sokneprest Randi Abelsen Woldseth, RW935@kirken.no

Kontaktinformasjon for Larvik kirkelige fellesråd