Administrasjonen i Lillestrøm kirkelige fellesråd har ledig stilling som saksbehandler, med hovedvekt på gravferdsforvaltning.
6 administrativt tilsatte inngår i kirkevergens stab. Til sammen løser den oppgaver innenfor gravferdsforvaltning, saksbehandling, informasjon, økonomi, utleie, vikarhåndtering og påmeldinger til dåp, konfirmasjon og vigsel.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Registrering av gravferd
- Behandling av søknader om gravplass
- Behandling og oppfølging av festeavtaler
- Registrering og oppfølging av gravstellsavtaler
- Fakturering av våre tjenester
- Kommunikasjon med gravferdsbyråene
- Kommunikasjon med brukere av våre tjenester på telefon og ved oppmøte
- Kontakt med prester, organister, kirketjenere og ansatte ved gravplassene
Arbeidsoppgavene vil også omfatte:
- Kontakt med besøkende til kirkekontoret
- Kontorhold
- Saksbehandling for menighetsråd og fellesråd
- Forefallende oppgaver
Vi søker deg som har:
- Generelt gode datakunnskaper
(Erfaring fra fagprogrammene Ecclesia, Medarbeideren og Public 360 er en fordel) - Gode samarbeidsevner
- Sterk vilje til å ta ansvar og initiativ
- God formidlings- og formuleringsevne både muntlig og skriftlig
- Evne til å arbeide strukturert og systematisk
- Sterk vilje og evne til å sette deg inn i nye problemstillinger, systemer og lovverk
- Lyst til å effektivisere og forbedre etablerte rutiner og utvikle nye
Vi tilbyr:
- Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Kontor i moderne lokaler i Lillestrøm (Periodevis arbeid på andre lokasjoner vil bli aktuelt.)
- Lønn etter avtale
- Medlemskap i pensjonsordningen KLP
Søkere må være medlem i Den norske kirke. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Sammensetning av staben som helhet vil bli vektlagt.
Søknadsfrist: 18. august 2024.
Tiltredelse: Etter avtale.
Spørsmål om stillingen rettes til kirkeverge Peter B. Straumann på telefon 92053912 eller e-post Peter.Straumann@lillestrom.kirken.no
Søknad sendes via finn.no-annonsen