Om oss

Randaberg menighet har ca. 5600 medlemmer. Soknet dekker Harestad og Goa skolekrets i Randaberg kommune. Randaberg menighet har et aktivt menighetsarbeid for alle generasjoner. Menighetens visjon er : For alle – av nåde. Staben i menigheten består av sokneprest, organist, ungdoms- og trosopplæringsprest, barne- og familiearbeider, ungdomsarbeider, diakoniarbeider, kirketjener, frivillighetskoordinator og daglig leder. Prost og kirkeverge deler også kontor med staben. Menigheten har i mange år hatt satset på familiearbeid, nok som har resultert i tilbudene Kaoskirke, familiemiddager i kirkestua og familieweekender. Alle med svært god oppslutning. For perioden 2024-2028 vil menighetrådet ha følgende satsningsområder: ungdomsarbeid-Unge voksne-en bedre søndag-givertjeneste. Randaberg Menighet jobber aktivt med trosopplæring. De siste årene har menigheten startet flere nye trosopplæringstiltak, og er stolte av å kunne invitere barn i soknet til trosopplæring hvert år fra 1 år til året etter de er konfirmert. Randaberg Menighet samarbeider med Grødem Menighet både på enkelte trosopplærings-tiltak, temakvelder og andre arrangement. Menigheten støtter opp om tilbudet for ungdom annenhver fredag i Meetingpointlokalet på Forsamlingshuset. Trosopplæringsprest og ungdomsarbeider i menigheten er knyttet opp til dette tilbudet. Det er et godt og bredt diakonalt arbeid i menigheten. Gudstjenestedeltakelsen er høy og i 2023 var det i gjennomsnitt  170 mennesker pr. gudstjeneste.