Svensk-norsk aften i Byåsen Kirke! lørdag 28.9. kl. 18.

Bli med på en stemningsfull kveld i Byåsen Kirke med det prisvinnende damekoret Vox Feminale fra Sverige, sammen med fløytist Sigrid Egtvedt og kantor Torkil Skille. Dette er en del av jubileumsprogrammet i forbindelse med Byåsen kirkes 50-årsjubileum.

Svensk-norsk aften i Byåsen Kirke! lørdag 28.9. kl. 18.

Programmet byr på et vakkert utvalg av svensk og norsk musikk, fra tradisjonell folkton til moderne verker av komponister som Petra Bjørkhaug og Eivind Hovland. Vox Feminale, kjent for sine vakre a cappella-tolkninger og akkompagnerte stykker, lover en kveld fylt med høstlig varme og musikalsk glede.

Gratis inngang! ✨ Ta med venner og familie for en uforglemmelig musikkopplevelse! 🎵

Vi gleder oss til å se deg der!

Om koret:

Damkören Vox Feminale

Vox Feminale (som kort och gott betyder ”kvinnliga röster i Ale”) är en damkör i Starrkärr Kilanda församling, som startades under hösten 2001 som en projektkör av vår organist Sabina Nilsson. Första framträdandet bestod bland annat av B. Britten A Ceremony of Carols som framfördes på Trettondedag jul 6 januari 2002.

Kören består idag av 10 medlemmar som tillsammans strävar efter att utvecklas i samsjungning genom blandad repertoar, både á cappella och med ackompanjemang, olika musikstilar, gammalt och nytt. Körens självklara plats är i gudstjänster av olika slag i vår församling Emellanåt gör vi kortare resor och passar då på att sjunga i andra kyrkor.

2015 deltog kören i en internationell körfestival/tävling i Calella/Barcelona, Spanien och 2016 i Grado, Italien och även 2019 i Göteborg. Just nu instuderas ett nyskrivet verk av Daniel Berg för damkör, marimba och cello vilket uruppförs i oktober.

Kontaktinformasjon for Byåsen menighet

Besøks- og leveringsadresse

Selsbakklia 7, 7027 Trondheim

tlf. 994 36 000