Ledig stilling som sogneprest!

Sverresborg menighet søker ny sokneprest!

Ledig stilling som sogneprest!

Vi håper du vil bli med på laget vårt!

Søk her: https://23081200.webcruiter.no/Main/Recruit/Public/4856684383?language=NB&link_source_id=2000&showExpired=true

Sverresborg er en aktiv menighet. Kirkesenteret huser et mangfold aktiviteter og Havstein er en populær kirke for livets merkedager. Gudstjenestene fordeles mellom sokneprest og kapellan. Sverresborg og Ilen samarbeider om konfirmanter, og det er også andre samarbeidsformer med nabomenighetene. I Sverresborg er det plass for alle, og du som søker får rom til å utforske hvordan dine egenskaper og ønsker spiller best sammen med helheten.

Som ny prest blir du også del av et flott arbeidskollegium i Strinda, Heimdal og Byåsen prosti. Prostiet er av de største i landet, og dekker et område med om lag 175.000 av Trondheims innbyggere. Det har 13 sokn og 29 prester, og det betyr et allsidig og robust prestekollegium som innbyr til utveksling og gode relasjoner. Hele prostiet er ett tjenesteområde, og selv om tjenestestedet fremdeles definerer mesteparten av arbeidstiden, bidrar det store kollegiet til gode ordninger for fordeling av oppgaver og støtte ved vakanser eller permisjoner. Det åpner også mange muligheter for samarbeid om gode idéer og prosjekter.

Prestene samles en gang i måneden til prestesamlinger, og i tillegg er det ukentlig pastoralforening, fagdager sammen med Fellesrådet og Domprostiet, samt en del fagstøtte fra bispedømmekontoret. Trondheim er, med Nidarosdomen sentralt plassert, et senter i Den norske kirke, og den kirkelige aktiviteten i bispedømmet er utforskende og variert.

For mer informasjon: Se hjemmesidene til Trondheim kirkelige fellesråd, Sverresborg menighet, Nidaros bispedømme og til Trondheim kommune når det gjelder bydelen. Og: Ta gjerne en telefon til oss for å høre mer!