Førsteklasses!

Kjære førsteklassing! Velkommen til Førsteklasses! I kirken skal vi feire at du starter på skolen. Vi som jobber i kirken gleder oss. Det kan være både spennende og litt skummelt når det er mange nye og ukjente barn. Uansett om du kjenner mange eller få når du begynner på skolen, er en ting sikkert: Du er FØRSTEKLASSES uansett. Vi skal snakke om det å være venner. Om hva venner kan gjøre for at alle skal ha det kjekt. Og om å dele.

Oline, Jakob, Olaf, Attilla, Jon Kristian på Førsteklasses gudstjeneste i Nordre Trysil Kirke. Foto: Toril Storsnes

Å begynne på skolen er en viktig begivenhet og overgang som de fleste markerer. Gjerne med ny sekk, pennal og nye klær, og en tar bilder for å dokumentere første skoledag. Når noe nytt skjer i barnets liv, kan kirka være tilstede ved å invitere barn og foreldre til samlinger. I kirken er det rom for dere. På Førsteklasses får barna utforske kirken og troen sammen med andre.

På Førsteklasses gudstjeneste skal vi:

• Høre og se en fortelling fra Bibelen
  • Tenne lys for barna som skal begynne på skolen
  • Synge fine sanger sammen

Alle barna som kommer vil få en gave:

Matboks til alle og 6-årsbok til de som skal begynne på skolen. De som skal begynne i første klasse i høst har fått en egen invitasjon til gudstjenesten og til en samling i forkant. På samlingen vil vi synge litt, lage noe fint og øve på å gå i prosesjon. Alle salmene som skal synges under gudstjenesten står enten i 6- års eller 4- årsboka.

Tider og steder for Førsteklasses gudstjeneste:

Søndag 18. august

16.00. Nordre Trysil kirke

Søndag 25. august

11.00. Ljørdalen kirke

16.00 Søre Osen kirke

Søndag 1. september

11.00. Plassen kirke

16.00 Tørberget kirke

Søndag 8. september

11.00. Østby kirke

15.00 Trysil kirke