Misjonsløp for lik rett til skolegang

Løpets formål er skolegang for døve og blinde barn på Madagaskar. Løpsstart er lørdag 17. august kl. 13 ved Misjonshuset Betel på Østby.

Misjonsløp for lik rett til skolegang. Foto: Bjørseth Horten

På Madagaskar får ikke døve og blinde gå på skolen. De gjemmes ofte bort. Med utgangspunkt i at alle barn er like mye verdt, jobber mennesker i kirkene her for å gi disse barna muligheter som ingen andre gir. Arbeidet drives av den gassisk lutherske kirken i samarbeid med Det Norske Misjonsselskap.

Misjonsløpet

Misjonsløpet på Østby har vært arrangert av Østby Misjonsmenighet flere ganger. I år skjer det i samarbeid med Den norske kirke på Østby, og årets formål er skolegang for døve og blinde barn på Madagaskar.

Familiearrangement

Familien Bjørseth Horten kommer også til arrangementet. De har bodd på Madagaskar en periode og har selv fått se noe av hvilken betydning dette arbeidet har for barna det gjelder. Foruten å lede oss i sang, vil de formidle inntrykk og opplevelser derfra.

Løpet foregår på baksida av misjonshuset på Østby - her blir det også misjonstivoli, med blant annet karusell, popcorn-maskin og klatrevegg.

Vel møtt lørdag 17. august kl. 13 på Misjonshuset Betel på Østby!