Ledig stilling som kirketjener

Våler kirkelige fellesråd har ledig 70 % fast stilling som kirketjener.

Ledig stilling som kirketjener

Våler kirkelige fellesråd har ledig 70 % fast stilling som kirketjener. Som kirketjener vil du ha ansvar for praktisk tilrettelegging, gjennomføring og rydding ved kirkelige handlinger og arrangementer i kirkene. I jobben får du mange ulike møter med mennesker i alle livets faser. Du vil også ha ansvar for generell renhold, enkelt vedlikehold.

Du vil få jobbe sammen med en engasjert og tett samarbeidende kirkestab bestående av Sogneprest, Kontoransatt, Kantor, Menighetspedagog og Kirkeverge.

Praktisk tilrettelegging, gjennomføring og opprydning ved gudstjenester, andre kirkelige handlinger, menighetsarrangementer og konserter
Generell renhold av kirkene
Enkle vaktmesteroppgaver/ annet forefallende arbeid inne og ute.

Må beherske norsk muntlig og skriftlig
Være medlem i Den norske kirke
Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.

har motivasjon for og kunnskap om/ erfaring fra kirkelig arbeid
har god evne til å kommunisere med mennesker i alle aldre og er serviceinnstilt
har gode samarbeidsevner, er engasjert og løsningsorientert
kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert