Store endringer på grønne nettsider i 2024!

Kirken(e)s grønne nettsider har en lang historie. Fra å ha vært en side, utviklet av et kirkelig miljønettverk, og publisert med tillatelse på Den norske kirkes nettsider, til en nettside under Norges kristne råd, har det for noen år siden blitt flyttet tilbake til Den norske kirkes nettsider. Som en del av Dnks løpende arbeid med utvikling av kommunikasjonskanaler vil det nå fremover skje store endringer:

Store endringer på grønne nettsider i 2024!
  • Overordnet informasjon om kirkens grønne engasjement som er interessant for mange, skal fortsatt være å finne på denne nettsiden.
  • Det som er ressursstoff for menigheter og enkeltpersoner som er nyttig til å bli brukt til å delta i det grønne arbeidet skal flyttes og flyttes til www.ressursbanken.no.
  • Det gjelder ikke minst hjelp og veiledning til å være "Grønn kirke" lokalt, det vil til nå har kalt "Grønn menighet". Det har blitt revidert og lansert i ny form og med nytt navn på den nye digitale arbeidsplattformen for lokalmenigheten, Kirka vår.
  • Vi skal avpublisere andre artikler og fagstoff som er allment, og ikke direkte kirke- eller trosrelatert da dette blir bedre ivaretatt av andre organisasjoner og fagmiljøer. Vi regner også med at lenker til organisasjoner vi omtaler på våre sider lett kan finnes av interesserte med hjelp al søkemotorer, uten at vi lenker direkte fra vår tekst.