Kirkeakademiet i Asker 19. september

«Sammen med Elling er vi mindre alene – et møte med Ingvar Ambjørnsen og hans forfatterskap» - Forfatter og redaktør Alf van der Hagen

Foto: Sigurd Fandango

Gleden og angsten

Musikk, poesi og litteratur beriker livene våre. De åpner sansene for lag i tilværelsen hvor glede, lidenskap og angst henger så nært sammen. Denne høsten vil vi gå tett på livet gjennom skapende kunstnere som gjennom sitt virke har vist en helt spesiell evne til å lytte, berøre og få oss til å tenke.

Alf van der Hagen: «Sammen med Elling er vi mindre alene»

Med sine «samtalememoarer» har van der Hagen skapt en særegen blanding av kulturhistorie og forfatterbiografi. Siden debuten har han skrevet frem karakterer som står på kanten av samfunnet, karakterer preget av angst og psykisk uro, rus og utenforskap, men også preget varme, humor, vennskap og solidaritet. Prisbelønte Hagen vil nå snakke om Ingvar Ambjørnsens forfatterskap og Elling, en ensom mann med sterke meninger, nevroser, skildret med humor og innsikt i menneskesinnet.

Kirkeakademiet i Asker

Kirkeakademiet i Asker (KIA) er et forum for dialog, samtale og refleksjon. KIA er forankret i kristen kultur og tradisjon slik det kommer til uttrykk i Den norske kirke og andre kirkesamfunn i Norge.

I arbeidet legger vi særlig vekt på å bidra til åpen kommunikasjon mellom kirken og samfunnet, utforske krefter som former samfunnet, legge til rette for meningsbrytning både om evige spørsmål og tidsaktuelle problemstillinger i kultur- og samfunnsliv, og gi rom for et stort mangfold av stemmer, også stemmer som uttrykker seg gjennom kunstens forskjellige språk. KIA ønsker at enhver skal bli møtt med respekt for egne meninger og eget ståsted.

KIA har ikke medlemmer. Derimot har vi en lang liste over personer som er interessert i å motta informasjon om Kirkeakademiets møter. Skulle du ønske å stå på Kirkeakademiet i Askers adresseliste, send en e-post til post@kirkeakademietiasker.org

KIA ledes av et selvsupplerende styre som har disse medlemmene: Mette Hægeland Blom, Eileen Paus, Knut Brakstad, Ingun Møgedal Brustugun, Kristin Gunleiksrud Raaum, Kristin Walstad og Inge Westly.

Følg oss på Facebook: «Asker kirkeakademi», eller se informasjon på våre hjemmesider.

Alle samlinger finner sted i Holmen kirke, begynner kl. 19.30, de er gratis og åpne for alle.

Kontaktinformasjon for Søndre Hurum menighet

Søndre Hurum menighet