Digitalt samrådsmøte 16. september kl. 18:00-19:30

Menighetsråd, fellesråd, kirkeverger, daglige ledere, proster, presterepresentanter i rådene, ungdomsrådets og bispedømmerådets medlemmer i Sør-Hålogaland inviteres til samråd 16.september kl. 18:00–19:30.

Digitalt samrådsmøte 16. september kl. 18:00-19:30

Vi viser til tidligere utsendt brev i juni «Høring om strategi for Sør-Hålogaland bispedømme
frem til 2030». (se lenke til aktuelle dokumenter nederst på siden)

En av overskriftene i ovennevnte brev lyder «Kirke skjer alltid lokalt», og under denne står:
«Dette betyr, ganske enkelt, at det er i menigheten kirkens liv utfolder seg. Alle andre nivå i
organisasjonen er til for å støtte opp om det arbeidet som skjer lokalt.»
Med utgangspunkt i dette er det en selvfølge for bispedømmerådet å ha dialog med dere
som representerer den enkelte menighet. Som ledd i dette legges det opp til samrådsmøter
der vi både kan dele informasjon og er mottakelige for spørsmål, ønsker og innspill.

Agenda for samråd 16. september:
-Velkommen/innledning v/ Lars Evan Lauritzen, leder i bispedømmerådet
- Informasjon om ungdomsrådet, ungdomsting og Ungdommens Kirkemøte v/leder i
ungdomsrådet Christian Klaussen
- Strategi for kirka i Sør-Hålogaland fram mot 2030
- Innledning til samtale
- Mulighet for spørsmål og innspill
- Avslutning v/ biskopen

Praktisk:
Møtet foregår digitalt på Microsoft Teams. Alle er velkomne til å delta enten flere samlet
foran en felles skjerm eller hver for seg med egen skjerm.

Lenke til Teams-møte: Klikk her