Søndagens gudstjenester i Gran

Kirken i Gran ønsker velkommen til gudstjenester i alle fire sokn søndag. Det blir dåpsfest for seks barn ved stranda på Nes.

Søndag døpes hele seks barn nede ved fjorden, stranda ved Nes kirke. Ved dårlig vær blir gudstjenesten med dåp i Nes kirke. (Foto: Den norske kirke).

Kirken i Gran inviterer til gudstjenester i alle fire sokn førstkommende søndag 11. august.

Kl. 09.00 er det morgenmesse i Nikolaikirken ved prost Tor Even Fougner.

Kl. 11.00 er det gudstjeneste i Grymyr kirke ved prost Tor Even Fougner og organist Natalia Medvedeva. Her er Jan Myrvold kirketjener.

Kl. 11.00 ønsker vi velkommen til årets store dåpsfest nede ved stranda ved Nes kirke. Sokneprest PUU, Eli-Kristin Sjøli Ulsund holder gudstjenesten og døper seks barn med dåpsvann fra fjorden. Organist er Marit Wesenberg, kirketjener Helge Tryggeseth. Thomas Petersen spiller trompet.
Ved dårlig vær flyttes gudstjenesten inn i Nes kirke.

Kl. 13.00 er det gudstjeneste i Ål kirke ved sokneprest Anne Jørstad, organist Natalia Medvedeva og kirketjener Anne-Marie Ruden Viset.

Kl. 17.00 holdes den tradisjonsrike friluftsgudstenesten i Stilla elvepark i Bjoneroa ved sokneprest PUU, Eli-Kristin Sjøli Ulsund og organist Natalia Medvedeva.